Express XPlode teszt
Nem győztem kivárni, hogy a kezembe kerüljön a tesztütő, ezért gyorsan beszereztem egy Joola Express X-plode szoftot, hogy minél hamarabb tesztelni tudjam, hiszen hamarosan megkezdődnek a bajnokságok és dönteni kell, mivel játszom végig a szezont.
Száraz tények, reklámszövegek, technológiák…
A borítást Tensor és Green Power technológiával készítették.
GREEN POWER
Olyan technológia, mely segítségével a gyorsragasztásból eredő teljesítményjavulás (játékérzet, hanghatás) szilárdan és hosszantartóan beépül a borításba.
TENSOR
A technológia lényege, hogy a kaucsuk molekulái közé egy olyan különleges anyag van beépítve, mely a borításban állandó belső feszültséget okoz. Így a borítás gyorsabb, elasztikusabb, pörgetésre alkalmasabb és mindemellett érzékkel telt lesz. Ez a technológia eredményezi a jellegzetes hangeffektust is.
Leírás a Joola-tól:
A ragasztási tilalom bevezetése óta, a JOOLA express a beépített ragasztási effektussal biztosítja a játék gyorsaságát és azt az élvezetet, amelyet eddig a gyorsragasztás nyújtott. A JOOLA express X-ploddal a JOOLA a sikeres express széria egy olyan új modelljét dobta piacra, amely kimondottan a pörgetésekre lett kifejlesztve, természetesen az express gyorsaság megtartása mellett…. Nomen est omen!
Technikai adatok:
Gyorsaság: 107, Effekt: 109, Kontroll: 78, Szivacs keménysége: 45-50 fok
Első benyomások:
Nem is tudom, miért adták neki az Express széria nevet, hiszen köszönőviszonyban sincs az elődökkel. Kinézetre a Tenergy-re és a Stiga Boost borításokra hasonlít. Az eddigi narancssárga szivacs helyett, citromsárga szivacsot kapott, mely nagyon porózusos szerkezetű. Ez a szivacs engem leginkább a Siga új borításaira emlékeztet (voltak a kezemben, már írtam róluk). Megfogdostam, megnyomkodtam, elég rugalmasnak tűnik. A Tenergy szivacsa (05) sokkal merevebbnek, rugalmatlanabbnak látszott ehhez képest. A gumi szintén Tenergy érzetű, teljesen más szerkezetű, mint az express széria. Sűrű, vékony, nem a legrugalmasabb szemcsék jellemzik. Remélem, jól összeragasztották, mert mostanában elég sok problémám adódott a szoftok felpúposodásából, ami a tartósságot erősen befolyásolta.
A szoft rögzítéséhez TIBHAR CLEAN FIX vizes bázisú ragasztót használtam. A fám Stiga Clipper Oversize WRB, másik oldalon egy Tibhar Grass Ultra 1,5 borítás. Ezt fontos megemlíteni, mivel így az egyik oldalon vékonyabb és más szerkezetű a borítás, ami kismértékben változtatja a teszt eredményeit, de nem lényegesen.
A borítás körülvágásakor már találkoztam azzal a problémával, amivel a Stiga Boost-nál, nagyon óvatosan kell körülvágni, mert nehezen vágható és morzsolódik a szivacs, könnyen tönkretehetjük a borítást, mielőtt még használatba vennénk (éles pengével – sniccer szoktam körülvágni).
Felhelyezés után ismét nyomkodás, tapizás – arra a következtetésre jutottam, hogy T64 kategória. Súlyra elég nehéz borítás, de könnyebb, mint a Tenergy széria…
…de majd meglátjuk a gyakorlatban, mit nyújt. Én sokat várok tőle, hiszen úgy gondolom és látom, hogy a Joola mindent megtesz azért, hogy az élen végezzen a borítások terén (nem csak ott…).
Nemsokára jelentkezem a gyakorlati teszt eredményeivel is…
[fizi]