Yasaka MarkV HPS teszt

Yasaka MarkV HPS teszt

Lehetőségem volt kipróbálni, tesztelni a Yasaka új HPS borításait, 2.0-s szivacsvastagságban. Súlyuk 150×157 fejméretre vágva 40 gramm/borítás, ami könnyűnek számít a nem kimondottan puha jellegű új generációs borítások között. A két borítás a MarkV és MarkV GPS beragasztás-effektes változatainak tekinthető, viselkedésük ennek felel meg, azzal a megjegyzéssel, hogy a „beragasztott hatás” viszonylag gyengén érvényesül. A hang is minimális.

Szivacssűrűségek: medium és medium –

Ennek megfelelően a különböző fa-típusokon előreláthatólag hasonló mértékben viselkednek falsosan, és játékban megnyilvánuló karakterisztikájuk is hasonló, mint beragasztás-effekt- mentes elődeiknek. A keményebbik változat az eredetihez képest kicsivel kevésbé érződik tuningoltnak, mint a soft változat. A borításokban van egy pici tompa érzés, de alapvetően a klasszikus japán borítások tulajdonságai jellemzik, semmi különleges meglepetést nem okoz.

A borítások gumilapjai megegyeznek, a szivacson van jelölve a soft verzió egy S betűvel. A szivacs ránézésre a szokásos japán, Mark V szivacs, semmi különlegességet nem lehet rajta látni. Gyárilag van beleépítve a feszültség valamilyen módon. Hogy a szivacs anyagának megváltoztatásával, vagy gyári tuninggal történt-e a módosítása, nem tudtam megállapítani egyértelműen.

A MarkV HPS SOFT verzió lényegesen katapultosabb, és megfelelő fán magasabb pörgetési ívet képes produkálni, mint a MarkV HPS változat. A MarkV HPS változat alapjában véve dinamikátlan, viszonylag lassúnak mondható, és kimondottan tiszta mozdulatokat igényel. A 2-3 réteggel becsörgetett MarkV és MarkV GPS borításokhoz képest sajnos visszalépést jelent a HPS és HPS SOFT, és nem előrelépést.

Gyors, nagy sweetspottal rendelkező, vagy karbonos fákon már elfogadható játéktulajdonságokat képes produkálni, ami versenyzésre is alkalmas lehet, de lassabb, vagy puhább anyagokból felépített csak faépítésű fák esetén az ütő sebessége alulmúlja a várakozásokat. A borításokról összességében az a véleményem, hogy a Yasaka cégtől ennél többet, jobbat vártam a beragasztást utánzó borítások kategóriájában. Látok arra esélyt, hogy a max-os változat érezhetően gyorsabb és dinamikusabb, de a véleményemen alapvetően ez nem változtat. Még egy megjegyzés a Speed Optimizer jellegű tuningot használóknak: ránézésre a szivacs alkalmas az ilyen fajta tuninggal történő gerjesztésre, de hogy ez valóban igaz-e, azt kipróbálni nem tudtam.

Pró:
– normál súly
– a megszokott Mark V gumi
– nem túlzottan magas ár

Kontra:
– a beépített ragasztóhatás gyenge, és az is inkább sebességközpontú
– kis dinamika tartomány

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás