Így pingpongozhatsz jobban – 15 tipp

Így pingpongozhatsz jobban – 15 tipp

Új magasságokba akarod emelni a játéktudásod? Íme, 15 hasznos tipp, amellyel jobb asztaliteniszezővé válhatsz:

1. Tökéletesítsd az alapokat!

Mint minden sportban, az asztaliteniszben is csak akkor győzheted le a legkeményebb ellenfeleket, ha az alapokkal nincs problémád. Szakíts időt az megfelelő ütőfogás elsajátítására, a helyes lábmunkára és a labda különféle pörgésének tanulmányozására! Legyél tisztában a gyenge pontjaiddal, és gyakorolj addig, amíg azok az erőségeiddé válnak!

2. A fals a legjobb barátod

Nem könnyű megtanulni a falsokat kezelni, de szinte minden szinten ez a kulcs a győzelemhez. Tanuld meg, hogyan befolyásolják a fogadásodat a különböző falsok, és hamarosan tudni fogod, hogyan add vissza az ilyen labdákat.

Íme, néhány alapvető dolog, amelyre nem árt az elejétől odafigyelni:

– Nézd az ellenfeled kezének mozgását, amikor megüti a labdát, mivel a labda utána ugyanabba az irányba perdül majd a te ütődről is.

– Próbáld figyelemmel követni a labdán lévő logót a fals nagyságának megállapításához. Ha gyorsan mozog a logó, akkor nagy fals van a labdában, ha nem nagyon mozog, akkor kevés.

– Ha az ellenfeled keze lentről felfelé mozog, akkor pörgetéssel van dolgod. Ha fentről lefelé mozog, akkor nyeséssel. Ha balról jobbra mozdul el a keze, akkor jobb oldali falsot kapsz, és így tovább…

3. Gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás

Az edzésnek nincs alternatívája, olyan sokat kell gyakorolnod a tétmérkőzések között, amennyit csak tudsz. Az edzéseken dolgozhatsz a gyenge pontjaid megszüntetésén vagy az erősségeid továbbfejlesztésén, hogy gyilkos fegyvereddé váljanak. Emlékezz rá, hogy edzés közben fejlődni akarsz, a versenyeken viszont győzni.

Játszhatsz edzőmeccseket új taktikák és új játékelemek begyakorlására, hogy ezekkel színesítsd a repertoárod. Nagyon fontos, hogy visszanézd magad játék közben, így ugyanis láthatod, milyen hibákat követsz el, és gyorsan kijavíthatod azokat.

4. Szerválj jól!

Az adogatás szerves része a játéknak. Ha eddig nem igyekeztél a szerváidból előnyt kovácsolni, változtass ezen! Egy jó szervával pontot vagy akár meccset is lehet nyerni. Nagyon sokféle adogatás létezik.

A rövid szerva talán a legjobb, mivel így az ellenfeled nem tudja egyből átvenni az irányítást. Ha falsos szervát adsz, akkor a mozdulat végén gyorsítsd fel a kezed. Variáld a szerváidat, ezzel elbizonytalaníthatod az ellenfeled.

5. Üsd meg a labdát különböző magasságban!

Megütheted a labdát akkor is, amikor az felszálló ágban van. Ekkor gyors, rövid mozdulatra van szükség. Az ellenfelet meglepheti, felkészületlen állapotban kaphatja vissza a labdát.

Ha a labdát a mozgásíve tetőpontján ütöd meg, fontos a kifinomult technika a legjobb hatás eléréséhez. Ilyenkor általában a lapos ütés a kifizetődő.

Lefelé szálló ágban nagy alkarmozdulatra van szükség. Tenyeressel ebben a magasságban lehet a leghatékonyabban megpörgetni a labdát.

6. Jobb a kisebb kilengés

Más sportágak, például kosárlabda, golf vagy tenisz közben az ember hozzászokhat a szélesebb mozdulatokhoz, az asztaliteniszben azonban a kisebb mozdulatok a hasznosabbak. Nagyobb mozdulat esetén ugyanis nagyobb az esély a hibára és több időt is vesz igénybe. A tenyerest és a fonákot is rövid, erőteljes mozdulattal érdemes ütni, hogy aztán gyorsan visszatérhess a kiinduló pozícióba. Rövid mozdulattal ráadásul pontosabban tudod megütni a labdát. Nagy, hosszú mozdulatot csak támadó pörgetéskor csinálj!

7. Válaszd ki a megfelelő ütőt és ne cserélgesd!

A kezdőknek érdemes egyszerűbb ütővel megismerkedni a játékkal, ha pedig már jobban megy a pingpong, átállhatunk egy gyorsabb ütőre, és továbbcsiszolhatjuk a technikánkat. Ha már úgy érezzük, hogy nem tudunk többet kihozni az ütőből, akkor továbbléphetünk és megvehetjük a legjobbat, már amit megengedhetünk magunknak.

Ha megszereztük ezt az ütőt, akkor utána már tartsunk ki mellette, ne nagyon cserélgessük más ütőkkel. Így gyorsan megszokhatjuk és ráérezhetünk. Edzésen és versenyen is ezt használjuk! Bánj vele tisztelettel, tartsd tokban és használj speciális tisztítószert vagy csak mosd le egyszerű szappanos vízzel minden használat után!

8. Add vissza laposan a labdát!

Általánosságban elmondható, hogy minél alacsonyabban adod vissza a labdát a hálóhoz viszonyítva, az ellenfelednek annál nehezebb lesz megütnie. Emellett ha az asztal végéhez közel ütöd a labdát, akkor az ellenfelednek hátra kell lépnie, és ha ehhez nincsenek meg a kellő reflexei, az újabb pontot eredményez neked.

9. Találj egy klubot!

A fejlődés érdekében mindig törekedned kell arra, hogy jobb és jobb legyél. Az asztaliteniszben akkor tudsz igazán fejlődni, ha jobb ellenfelekkel játszol. Magasabb szinten játszva könnyen előjönnek az erősségeid, illetve a gyenge pontjaid, és új taktikákat, stratégiákat tanulhatsz meg. Egy asztaliteniszklubban a megfelelő képességű játékosokkal játszhatsz, ráadásul ezeken a helyeken képzett edzőktől is tanulhatsz.

10. Maradj higgadt és türelmes!

Az asztaliteniszben nemcsak a fizikai paraméterek számítanak, hanem legalább annyira a pszichés tényezők is. A kezdők gyakran esnek abba a hibába, hogy minden labdát „szét akarnak ütni”. Pedig türelmesnek kell lenni és kivárni a megfelelő alkalmat az indításra, amikor az ellenfeled magasabban adja vissza a labdát vagy nem tesz bele sok falsot. Addig is neked figyelned kell arra, hogy az ütéseid rövidek, gyorsak, erőteljesek legyenek és ne pattanjon magasra a labdád.

Ne veszítsd el a fejed, ha egymás után többet is hibázol! Vegyél egy mély lélegzetet, képzeld el, ahogy megnyered a következő pontot, gondold át, min kellene változtatnod! Használd ki a kis szünetet a szervád előtt, gondold végig, mit adsz és hogyan jöhet majd vissza a labda!

11. Téveszd meg az ellenfeled!

Nem kell mindig a legfalsosabb szervát adni. Néha jobb csak elhitetni az ellenféllel, hogy sok fals van benne, miközben valójában szinte „üres” a szerva. Ezt a nyesett adogatásnál például úgy lehet elérni, hogy az ütő tövénél találod el a labdát, közel a kezedhez, ott ugyanis a leglassabb az ütő. Az ellenfeled azt hiszi, hogy nagyon megnyested a labdát, ki akarja emelni, de mivel nincs benne fals, magasra pattan majd az ütőjéről a labda, amit könnyen beüthetsz ezután.

12. Az egész testeddel üss!

Ne csak a karod használd a nagy tenyeresek közben! Hogy a legnagyobb erőt tudd belevinni az ütésbe, előtte a súlypontod levitelekor érdemes elfordítani a törzsedet az ütőt tartó kezed irányába. A bokszolóknak ugyanezt a tanácsot adják az edzőik. Ha a csípődet is használva ütöd meg a labdát, hatalmas erővel fog menni a labda.

13. A mozdulat végén gyorsíts!

Főleg akkor, ha nyesett labdát akarsz megpörgetni. Ilyenkor viszonylag lassú mozdulattal indíts a térded magasságából, majd csak a felfelé irányuló mozdulat legvégén gyorsíts, majd egyből állítsd meg a kezed! Így a legnagyobb intenzitással találhatod el a labdát, amely könnyebben átmegy a háló fölött.

14. Dőlj előre!

Mindig próbálj előre dőlni a labda megütésekor. Így elkerülheted a kezdőkre jellemző hibát, a lassabb reakcióidő hátradőléssel való kompenzálását. Előredőlve nagyobb energiát tudsz a labdába vinni, mivel az egész tested a labda irányába mozog ütés közben.

15. A lábmunka fontossága

A lábmunka talán az asztalitenisz legfontosabb eleme. Menőnek tűnhetsz, ha keveset mozogva versz meg valakit, egy jobb játékossal szemben azonban így már nem lesz esélyed. A tested mozgatásával kerülhetsz a legjobb pozícióba a labda megütéséhez. Álló helyzetben a karodat kell rendellenes módon kicsavarni, ami átlag alatti ütéseket és sokszor hibát eredményez. Szerinted miért találod el olyan sokszor a labdát az ütő élével?

 

Forrás: pongboss.com

Szólj hozzá a Facebook felhasználóddal

hozzászólás

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás